Wednesday 25 April 2012

Katakan tidak kepada Perhimpunan Bersih 2012 atau 'Bersih 3.0”!!!


Beberapa persoalan timbul tentang apakah objektif sebenar ‘Bersih 3.0” dijalankan. Mungkin orang awam tak tahu terdapat beberapa taktik yang digunakan untuk perhimpunan Bersih adalah bagaimana taktik-taktik itu digunakan untuk memperdaya pihak kuasa seolah-olah kesalahan itu di pihak kerajaan.


1. Demonstrasi yang berlaku di Dataran Merdeka ketika ini bukanlah bertujuan untuk membantah atau memansuhkan PTPTN sebenarnya.
2.    Pihak Pakatan Rakyat (PR) tahu yang isu PTPTN ini tidak dapat diselesaikan dengan segera kerana melibatkan pelbagai aspek perundangan dan ia juga tidak munasabah untuk dibincangkan sekalipun.
3. Tujuan utama ‘Occupy Dataran’ ini ataupun Demonstrasi Mansuhkan PTPTN ini adalah bertujuan untuk membina momentum ke arah event yang lebih besar iaitu Bersih 3.0 yang bakal dijalankan 28 April 2012.


           Katakan tidak pada agenda Pro Mahasewel dan anasir luar!!!


Katakan Ya!!! Pada Pro-Aspirasi..Membawa misi keamanan.

So...jelas la bahawa mana satu program yang membawa keamanan dan program yang membawa kebinasaa? Jikalau media pihak Pembangkang memainkan isu ini dengan baik, Kerajaan boleh tumbang sebelum PRU ke-13 dengan cara rampasan kuasa oleh rakyat. Pertumpahan darah akan berlaku.

Persoalannya. Siapakah individu yang boleh meraih simpati dan mengundang kemarahan rakyat kepada kerajaan sekaligus? So fikir-fikirkan la..

No comments:

Post a Comment