Tuesday 3 April 2012

Isu PTPTN di Politikkan????



Asalamualaikum...dan Salam 1 Malaysia..Salam 1 Siswa UMS...

Isu PTPTN merupakan satu isu yang paling hangat diperkatakan dan sinonim dengan mahasiswa pada hari ni...Parti Pembangkang berjanji akan menghapuskan PTPTN sekiranya mereka mentadbir negara. Adakah janji hanya tinggal janji...atau hanya omong kosong saja???

Parti Pembangkang tak habis-habis menaburkan janji kosong kepada mahasiswa untuk meraih sokongan..Antara janji kosong mereka ialah akan menjanjikan pendidikan percuma kepada mahasiswa/siswi... Ketua Pembangkang bijak memutarbelitkan fakta dengan memperlihatkan situasi di Turki..




Situasi yang sebenarnya telah berlaku....







Adakah anda yakin dengan ketua janji palsu ni?...menjanjikan pendidkan percuma yg x pasti lg???




Jadi fikirlah..sebijaknya...jadilah Mahasiswa matang yang berfikiran rasional dan jangan ikutkan emosi saja... PTPTN penting bagi membantu nasib mahasiswa yang x mampu utk bantuan pengajian... Masa depan negara tanggjwb mahasiswa bersama..





Sumber daripada 





1 comment:

  1. Isu PTPTN seharusnya tidak boleh dipolitikan atas dasar ingin meraih rakyat menyokong Parti Pembangkang mentadbir negara ini. Yang melaksanakan Dasar ini adalah ketua Parti Pembangkang semasa memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri dahulu, kenapa pula hendak memansuhkan pinjaman PTPTN tersebut? Fikirlah dan selidik dahulu sebelum membuat keputusan khususnya kepada penuntut. Apa kesan ekonomi negara sekiranya PTPTN dimansuhkan???

    ReplyDelete